Friday 12 July 2013

Suplemen Ibu menyusu

Shaklee menyediakan pelbagai vitamin untuk kesihatan wanita termasuklah kesihatan ibu dalam menyusukan bayi. Basically, penyusuan ibu adalah bergantung kepada konsep "demand & supply". Suplemen membantu ibu mngekalkan kesihatan badan dan kualiti susu yang dihasilkan. Bila badan sihat, otak sihat, maka ibu mampu menghasilkan susu yang berkualiti dan banyak untuk bayi. Ramai orang telah membuat tanggapan yang salah dengan mempercayai bahawa suplemen yang membuatkan susu itu keluar dengan banyak.  Sebanyak manapun suplemen yang diambil namun jika tidak berpegang kepada konsep asas ' demand & supply" susu tak mahu keluar juga. 

Antara suplemen yang dicadangkan oleh Shaklee untuk ibu menyusu ialah
1) ESP
2) Ostematrix
3) Alfalfa

Ketahui setiap fungsi suplemen dalam membantu menghasilkan susu ibu

Ostematrix

membantu kita rasa lawas dan selesa.

- Ostematrix menjadikan anda bertenaga dan mudah bangun dari tidur

-Ia adalah formula baru Shaklee yang mana dulu vitamin ini hanya dikenali sebagai Kalsium Magnesium. Tetapi kini, dengan formula baru ditambah dengan kelebihan "mudah telan" 

- Dengan pengambilan kalsium yang cukup, tekanan darah berada tahap yang normal


- Dengan kalsium yang cukup, kita tak mudah senggugut, kejang, retensi air, mudah meradang dan murung.

- Bagi yang menyusu, ianya membantu membanyakkan susu secara tidak langsung.

- Bila badan kita segar, tiada kemurungan, ia membantu oksitosin dirembeskan dengan baik sekali


Jika anda adalah seorang yang mudah stress, mudah kejang, ada masalah water retention, sembelit dan pra haid, pastikan anda memberi peluang diri anda mengubah nasib anda dengan Ostematrix.

Jika anda seorang yang bekerja dan sering keletihan, ostematrix antara jawapan terbaik membantu anda kekal bertenaga dan bersemangat!

Jika anda seorang ibu mengandung, ostematrix membantu mengelakkan kekejangan dan sakit tulang belakang.

Jika anda seorang ibu yang menyusu, ostematrix membantu pengeluaran susu anda dengan lebih baik 

provided prinsip utama penyusuan diamalkan.
 

Jika anda seorang wanita, ostematrix membantu mengurangkan risiko kereputan tulang

 ( osteoporosis)

Jika anda mempunyai masalah berat badan berlebihan, anda perlukan ostematrix demi memastikan kepadatan tulang anda mengampu tubuh badan anda!




















ESP

ESP menyediakan 9 asid amino penting yang diperlukan oleh tubuh. Protein penting dalam pembinaan otot, organ dan sel-sel badan yang baru. Antara kebaikan ESP khusus untuk ibu menyusukan bayi adalah :

- memberi tenaga kepada badan dengan segera sekaligus mampu mencegah kelesuan, migrain, insomnia dan ibu mampu mengepam susu setiap 3 jam sekali walaupun di bulan puasa.

- Asid amino yang terkandung dalam protein adalah berfungsi untuk membina rambut, organ, otot, sel, kuku, darah, kulit. Ini diperlukan oleh ibu menyusu agar kulit tidak cepat menggeleber dan payudara tidak mudah jatuh kerana fungsi asid amino itu telah menegangkan kulit dan memejalkan otot.

- ESP baik untuk hormon wanita kerana soya mengandungi isoflavone yang tinggi yang memelihara hormon, terutama hormon wanita. ia membantu merendahkan paras kolesterol.

- Membaiki pigmentasi seperti membaiki masalah rambut beruban, masalah pigmentasi kulit wajah, kedutan pada wajah dan garisan-garisan halus pada wajah

- ESP turut membaiki memori, vitaliti dan dorongan seksual

ALFALFA

Alfalfa kaya dengan pelbagai nutrisi antaranya ialah protein, asid amino, serat, klorofil, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia. 10 biji alfalfa menyamai segelas susu. oleh sebab itu alfalfa juga berfungsi sebagai milk booster utnutk ibu menyusu. 

Testimoni suplemen ibu menyusu Shaklee




bagi anda yang tercari-cari suplemen untuk membantu penyusuan anda kepada simanja boleh pm saya.



No comments:

Post a Comment