Monday 15 July 2013

GLA Meningkatkan Kesuburan Dan Memudahkan Kehamilan

Sebaik sahaja pasangan suami isteri sah diijabkabulkan, sudah pasti kedua-duanya menginginkan cahaya mata sebagai penyeri rumah tangga dan sebagai 'pencen akhirat' nanti. Anak-anak yang comel, sihat, dan bijak adalah impian setiap pasangan. Anak-anak adalah lambang cinta suami dan isteri. Namun, sebagai umat Islam kita percaya bahawa anak adalah rezeki dari Allah S.W.T. Ada yang telah mencuba setahun, dua tahun, lima tahun malah lebih 10 tahun untuk mendapatkan zuriat. Pelbagai petua dan cara telah dicari oleh pasangan suami dan isteri untuk mendapatkan zuriat.

Saya akan ceritakan bagaimana Set Kesuburan Shaklee boleh mambantu anda untuk hamil. Set kesuburan Shaklee merangkumi GLA, Vitamin E, B Complex dan Zinc Complex. GLA, Bcomplex dan vitamin E untuk isteri, manakala Zinc dan Vitamin E untuk suami.

GLA merupakan Gamma Linoleik Asid yang menjadi bahan bina prostaglandin iaitu hormon dalam badan yang penting untuk fungsi mengawal tekanan darah, mengawal muscle conraction, menghalang rembesan gastrik, anti keradangan, anti pembekuan darah, disamping membantu mengurangkan tekanan darah.

GLA bersumberkan daripada blackcurrant, minyak borage, minyak primrose yg kaya dengan omega 6 dan vitamin E untuk kesihatan dinding arteri.

GLA dapat membantu menghasilkan cairan serviks yang berwarna putih jernih yang menandakan kesuburan seseorang wanita. Cairan serviks ini diperlukan untuk menyokong sperma berenang ke arah uterus dan bersenyawa dengan ovum. Cecair ini juga membantu sperma untuk hidup bertahan dalam tiub fallopio sehingga 3-4 hari. Ramai wanita yang mempunyai masalah kekurangan cairan serviks ini ataupun cairan serviks yang tidak berkualiti akibat faktor pemakanan, persekitaran atau genetik. 

Pernah berlaku kes dimana seseorang wanita yang mahu hamil, mengambil EPO untu membetulkan period yang tidak teratur. Pengambilan tanpa cara yang betul mengakibatkan wanita ini keguguran kerana tidak tahu tatacara pengambilan. 

Selain itu GLA membantu mengatasi masalah cyst dan fibroid yang sering menjadi penghalang untuk wanita hamil. GLA berfungsi untuk mengecutkan cyst dan fibroid.

Jadi, anda wanita diluar sana yang mahu hamil perlu,memastikan cairan serviks anda berkualiti dan mengambil suplemen dengan cara yang betul. Nak tahu tips hamil dgn GLA? Anda boleh pm saya. :)

Fungsi Vitamin E dalam meningkatkan kesuburan ialah menghasilkan sperma yang sihat dan berkualiti. Manakala zink perlu untuk meningkatkan bilangan sperma.

B-Complex pula adalah vitamin yang kaya dengan 8 jenis vitamin termasuklah asid folik yang diperlukan oleh wanita untuk hamil dan yang merancang untuk hamil bagi memastikan kesihatan yang optimum dan sbg persediaan untuk hamil.
petua
Disamping usaha dan doa dengan kesungguhan, usaha2 untuk mengambil suplemen seperti di atas amat digalakkan kerana kadang2 kita x tahu apa masalah kesukaran untuk hamil.

Anda boleh dapatkan suplemen set kesuburan Shaklee melalui saya dengan konsultasi percuma dan berterusan.
Nurul azwani 
019-7775895
Id: 964034


No comments:

Post a Comment