Sunday 18 August 2013

Kebaikan Vitamin C

Vitamin C juga dikenali sbg asid askorbik mempunyai peranan yg sangat penting dalam pembentukan kolagen dan membantu sistem pertahanan badan selain meningkatkan kadar penyerapan zat besi.

Vitamin C juga mampu menurunkan kadar kolesterol dan menghasilkan bahan kimia tertentu pada otak. Kandungan antioksidan Vitamin C dapat melawan radikal bebas yang merosakkan sel-sel dalam tubuh badan



Manfaat lain Vitamin C pada kulit


  • Mencerahkan kulit, membuat kulit sihat dan bercahaya
  • Memperbaiki kulit yang kusam dan pucat
  • Melindungi kulit dari radikal bebas
  • Melawan proses pigmentasi akibat kesan UV 
  • Meningkatkan pengeluaran kolagen
  • Sebagai antioksidan
  • Mengurangkan garis halus dan kedutan pada kulit
Kebaikan Vitamin C pada tubuh

1. Mencegah stroke

Ada banyak bukti bahawa diet tinggi antioksidan  membantu mengelakkan penyakit kardiovaskular. Namun beberapa kajian penting menunjukkan bahawa mereka yang mengamalkan vitamin C dan ketinggian vitamin C dalam tubuh mempunyai risiko terendah untuk menghidapi stroke (terutama pada wanita).


2. Melawan kanser

Beberapa kajian tentang wanita yg mengamalkan Vitamin C memiliki risiko lebih rendah terkena kanser payudara. 

3. Mengawal emosi 

Sejak dulu sudah diketahui bahawa kekurangan vitamin C dapat menyebabkan perubahan psikologi. Kajian  dari McGill University menunjukkan bahawa pemberian suplemen vitamin C (500 mg ) membantu pesakit psikologi ataupun gila.

4. Merawat infeksi vagina

Infeksi vagina merupakan penyebab paling umum dari keputihan dan biasanya menimbulkan bau yang kurang enak, yang memengaruhi hingga 30% wanita hamil.   Pemberian vitamin C tablet utk vagina (250 mg selama enam hari) dapat merawat bacterial vaginosis (BV) dengan cara menurunkan pH vagina dan mengembalikan ke paras normal.

5. Memperbaiki kulit

Vitamin C adalah antioksidan yang paling banyak diperlukan oleh kulit, di mana ia membantu meneutralkan radikal bebas yang  akibat  pendedahan lebih terhadap matahari dan usia. "Pemberian vitamin C  memperbaiki beberapa tanda-tanda penuaan termasuk garis-garis halus, pigmentasi,  warna kulit dan tekstur," kata Dr Mariusz Sapijaszko, Pengarah Perubatan dariYouthful Image Cosmetic Surgery Clinic dan seorang profesor dermatologi di University of Alberta.

Vitamin C Shaklee 100mg yang boleh dikunyah atau ditelan adalah Vitamin C semulajadi yang perlu dimilik oleh setiap orang. 

Nak dapatkan Vitamin C Shaklee???
Contact saya

Untuk Maklumat Lanjut,
Hubungi:
✍ FB : https://www.facebook.com/nurul.azwani.7
✐ FanPage : https://www.facebook.com/pages/Zon-vitamin/279582535517311
✉ Email: nurulazwani84@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-7775895
➲ COD Area: Kulim Hi-Tech Park, Kulim, Kedah.
➲ Penghantaran seluruh Malaysia melalui Poslaju 
 =========================
Nurul Azwani
Shaklee Independent Distributor 
ID : 964034
==========================

No comments:

Post a Comment