Monday 1 July 2013

Energy Soy Protein Shaklee (ESP)

Kacang soya dlm ESP hanya mengandungi 'non GMO" (non Genetically Modified Organism) yang diproses pada suhu rendah. ESP mengandungi 9 asid amino penting yang tak dapat dihasilkan oleh badan manusia. ia diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.Sangat sesuai untuk semua peringkat umur. Kandungan Indeks Glisemik adalah rendah iaitu 39 menjadikan ESP sesuai untuk pesakit kencing manis.

Apa kebaikan ESP?


  1. Awet muda - asid amino penting utk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit, dan lain-lain. Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda
  2. Baik utk hormon - kacang soya kaya dengan isoflavones yang berfungsi seperti hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolesterol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung.
  3. Baik untuk prostat - Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat.
  4. Kulit remaja - merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, menyembuhkan luka dan menghilangkan kesan parut.
  5. Pembekal tenaga - Membekalkan tenaga dan meningkat sistem imun, mencegah migrain, insomnia dan tekanan.
  6. Membaiki pigmentasi - membaiki masalah rambut seperti beruban, rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua.
  7. Membaiki memori - meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan.

No comments:

Post a Comment